آرتروز در دوران بارداری

آرتروز در دوران بارداری

از آنجایی که آرتروز در مفاصل سراسر بدن تاثیر می‌گذارد وزن اضافه شده بارداری می‌تواند درد و ناراحتی را افزایش دهد. این ممکن است به ویژه در زانو قابل توجه باشد. فشار اضافه شده بر روی ستون فقرات می‌تواند اسپاسم عضلانی یا بی‌حسی را در پاها ایجاد کند. وزن آب ممکن است باعث ایجاد سندرم تونل کارپال یا سفتی باسن، زانو، مچ پا و پاها شود. این علائم به طور کلی پس از تولد نوزاد از بین می‌روند.

درمان آرتریت در دوران بارداری:

در مورد مصرف داروهای آرتروز در دوران بارداری با پزشک خود صحبت کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام نسخه‌های تجویزی را که مصرف می‌کنید ذکر می‌کنید. پزشک شما ممکن است قادر به تغییر داروها یا تغییر دوز تا پس از تولد نوزاد باشد. اگر شما در حال برنامه ریزی برای تغذیه با شیر مادر هستید به پزشک خود بگویید.

رژیم غذایی و ورزش چه تاثیری روی آرتیت در بارداری دارند؟

گاهی اوقات، آرتریت می‌تواند علائمی مانند دهان خشک و بلع مشکل را ایجاد کند که باعث می‌شود غذا خوردن آن سخت‌تر شود. با این حال تغذیه خوب برای افراد مبتلا به آرتریت مهم است و برای توسعه کودک شما ضروری است. شما احتمالا مکمل‌های قبل از زایمان را دریافت خواهید کرد اما شما باید هر گونه مشکلی را با پزشک خود در نظر بگیرید. شما باید در دوران بارداری تمرین کنید که به شما کمک می‌کند تا قدرت عضلانی خود را حفظ کنید. پیاده روی و شنا به ویژه برای افراد مبتلا به آرتریت مفید است.

چه نکاتی آرتیت در دوران بارداری را تسکین می‌دهد؟

– از بسته‌های گرم و سرد بر روی مفاصل خود استفاده کنید

– اغلب مفاصل خود را ببندید

– پای خود را برای تسکین فشار بر روی زانوها و مچ پا خود قرار دهید

– سعی کنید تنفس عمیق یا سایر تکنیک‌های آرامش بخش را انجام دهید

توجه به وضعیت خود را به عنوان وضعیت ضعیف ممکن است استرس را به مفاصل-  خود اضافه کنید.

آیا آرتریت در دوران بارداری خطرناک است؟

پره اکلامپسی شرایطی است که در آن یک زن باردار فشار خون بالا و احتمالا پروتئین بیش از حد در ادرار خود را توسعه می‌دهد. به ندرت این وضعیت می‌تواند پس از زایمان رخ دهد. این می‌تواند یک شرط جدی و تهدید کننده زندگی برای مادر و نوزاد باشد

آیا بعد از زایمان دچار آرتریت می‌شویم؟

بعضی از زنان طی چند هفته پس از زایمان دچار آرتریت می‌شوند. اگر در دوران بارداری داروهای آرتروز خود را از دست دادید وقت آن است که با پزشک خود در مورد بازنشستگی صحبت کنید.

– شما باید قادر به ادامه تمرینات باشید که طیف وسیعی از حرکت و تقویت عضلات را ترویج می‌دهند. قبل از مشارکت در تمرینات از پزشک خود بپرسید.

– اگر قصد دارید به فرزندتان شیر بدهید به پزشک خود بگویید. برخی از داروها از طریق شیر مادر عبور می‌کنند و می‌توانند برای کودک شما مضر باشند.

کد مطلب : آرتروز در دوران بارداری
منابع محتوا : نی نی سایت – www.healthline.com
به این مطلب امتیاز دهید
برچسب ها : ,

پیشنهاد ما برای مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست