مصرف انگور در بارداری

مصرف انگور در دوران بارداری

شاید شنیده باشید که خوردن انگور در بارداری باعث روشن تر شدن و رنگی شدن چشم جنین می شود. انگور یکی از میوه های پرطرفدار و مفید در دوران بارداری است. در این مقاله به خواص مصرف انگور در دوران بارداری می پردازیم:

مواد مغذی موجود در انگور

انگور حاوی 65 تا 85 درصد آب، 10 تا 35 درصد قند ( گلوکز و فروکتوز)، کوئرستین، گالیک اسید، تانین … می باشد و سرشار از منگنز، کلسیم، منیزیم، آهن و ویتامین های B1 , B2, B6, B12, A, C  و فولیک اسید است، که همگی از مواد غذایی ضروری و مورد نیاز بدن بخصوص در دوران بارداری است. پوست انگور دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی است که با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و علاوه بر افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن از افتادگی و پیری زودرس پوست جلوگیری می کند. همچنین هسته انگور حاوی لستین و سایر ترکیبات مفید می باشد.

اهمیت خوردن انگور در باداری

اگر مادر باردار در دوران بارداری انگور بخورد به خاطر ترکیباتی مانند ویتامین A و مواد فلاوونوئیدی که انگور دارد و می تواند بر ژنتیک نوزاد تاثیر بگذارد، احتمال دارد رنگ چشم کودک او روشن تر شود. در واقع این ترکیبات اثر مستقیمی در تکامل رنگ چشم جنین دارند. همچنین اگر مادر باردار در دوران بارداری انگور بخورد، کودک او مواد مغذی بیشتری را دریافت خواهد کرد، زیرا انگور حاوی مقادیر زیاد ویتامین B است که این ویتامین متابولیسم و سوخت و ساز مادر را تنظیم میکند و کمک می کند تا جنین ریز مغذی بیشتری را دریافت کند. به علاوه از کم خونی مادر و عوارض ناشی از آن مانند زایمان زودرس یا وجود ناهنجاری های عصبی در نوزاد هنگام تولد جلوگیری می کند.

با اینکه مصرف انگور مزایای زیادی در بارداری دارد، اما مادران باردار باید به نکات زیر توجه داشته باشند:

البته مادران بارداری که دارای اضافه وزن، زخم معده، التهاب روده، اسهال و دیابت بارداری هستند ، بهتره انگور و یا آب انگور را نخورند.

برخی مادران در دوران بارداری دچار یک سری آلرژی هایی می شوند که شاید قبلا تجربه نکرده اند و ممکن است با خوردن انگور علائمی مانند سرفه، درد گلو، خشکی گلو، حالت تهوع و استفراغ، دل درد و سر درد برایشان ایجاد شود که در این حالت نباید انگور بخورند.

انگور را همراه با غذاهایی مانند ماهی، شیر، خیار، آب معدنی و غذای پرچرب مصرف نکنید زیرا پس از مصرف آن احساس ناخوشایندی به شما دست می دهد.

به این مطلب امتیاز دهید
برچسب ها : , ,

پیشنهاد ما برای مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست