حرکت جنین در شکم مادر

حرکت جنین در شکم مادر

هنگامی که باردار هستید جنین حدود 3 یا 4 ماهگی شروع به حرکت می‌کند. شما می توانید حرکات نوزاد خود را در این مرحله احساس کنید اما تشخیص اینکه ضربه‌های ‌او بر اثر لگد یا سکسکه هستند دشوار است. این زمانی است که بسیاری از افراد متوجه افزایش وزن می‌شوند و زنان ممکن است حالت تهوع صبحگاهی را تجربه کنند. طبیعی است که شکم شما حتی قبل از شروع نشان دادن احساس لطافت و تورم کند. هر هفته رحم زن بزرگ می‌شود و این می‌تواند به مثانه او فشار وارد کند. این بدان معناست که ممکن است ادرار کردن سخت یا حتی دردناک باشد. ممکن است متوجه شوید که سینه‌های شما در ساعات مختلف روز درد می‌کند یا گزگز می‌کند. زیرا آنها 3 هفته پس از لقاح حساس‌تر می‌شوند. در اینجا ما تمام اطلاعات اساسی در مورد حرکت جنین را به شما می‌دهیم.

زنان باردار چه زمانی احساس درد دارند؟

هنگامی که یک زن باردار است رحم او منبسط می‌شود تا جنین در داخل آن رشد کند. این گسترش از حدود ماه سوم بارداری شروع می‌شود و تا زمان زایمان ادامه می‌یابد. یک زن معمولاً این فشار را در ناحیه شکم خود در اوایل هفته 12 بارداری احساس می‌کند. در 24 هفته اکثر خانم‌ها برجستگی واضحی در زیر لباس خود دارند. در هفته 28 برجستگی به وضوح قابل مشاهده است و بسیاری از زنان شروع به درد کمر می‌کنند. وقتی وزن نوزاد متولد نشده روی ماهیچه‌ها و رباط‌ها کشیده می‌شود احساس درد خواهید داشت. بدن یک زن باردار مقدار زیادی هورمون زنانه استروژن آزاد می‌کند. این باعث تولید ملانین در نوک سینه‌ها و آرئول‌های او می‌شود.

برخی از علائم نشان دادن برجستگی نوزاد شامل موارد زیر است:

علائم زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد نوزاد دچار برآمدگی و تغییر در عضلات معده می‌شود. برآمدگی نوزاد بزرگتر می‌شود زیرا کودک در حال رشد است. هر زن علائم متفاوتی دارد  اما چندین علامت رایج وجود دارد که می‌توانند به عنوان نشانه‌ای از برآمدگی نوزاد در نظر گرفته شوند. در اینجا برخی از علائم وجود دارد:

بزرگ شدن شکم:

یک علامت رایج که در همه زنان در دوران بارداری مشاهده می‌شود بزرگ شدن شکم است. در بسیاری از فرهنگ‌ها شکم زن همیشه نشانه باروری بوده است. همچنین می توانید به دلیل افزایش وزن ناشی از مصرف غذا و احتباس مایعات در دوران بارداری افزایش دور شکم را مشاهده کنید.

درد نوک سینه:

بدن شما غدد تولید شیر خود را تحریک می‌کند تا برای شیردهی آماده شوند. برای اطمینان از این که فقط شروع قاعدگی شما نیست در هنگام قاعدگی تست بارداری دیگری انجام دهید. اگر نتیجه منفی باشد می‌توانید انتظار داشته باشید که قاعدگی حدود دو هفته دیگر شروع شود.

پاهای متورم:

یکی دیگر از علائم تورم دست و پا است. این اتفاق می‌افتد زیرا بدن شما برای شیردهی آماده می‌شود بنابراین به خون بیشتری نیاز دارد که باعث تورم پا و مفاصل می‌شود. افزایش وزن ناشی از احتباس مایعات نیز به این تغییر در شکل بدن شما کمک می‌کند.

نوسانات خلقی:

یکی دیگر از علائم برآمدگی نوزاد این است که زنان باردار دچار تغییرات خلقی می‌شوند. افزایش هورمون‌ها به راحتی بر احساسات زنان تأثیر می‌گذارد. هوس و بیزاری از غذا در طول سه ماهه اول یا دوم اتفاق می‌افتد.

میل به غذا و نخوردن آن:

هوس خوردن غذاهای خاص به این دلیل رخ می‌دهد که بدن شما برای تأمین مواد مغذی کافی برای مادر و کودک به آنها نیاز دارد. بیزاری از غذای دیگر شاید به دلیل حالت تهوع یا بوی برخی غذاها باعث بیماری شما می‌شود. هوس‌ها و بیزاری‌ها در دوران بارداری بسیار رایج است اما اگر هوس یا بیزاری شما به غذایی که معمولاً می‌خورید مربوط نباشد ممکن است نشانه مشکل دیگری باشد.

کد مطلب : حرکت جنین در شکم مادر
منابع محتوا : نی نی سایت – www.momnewsdaily.com
4.8/5 - (5 امتیاز)
برچسب ها : , , , ,

پیشنهاد ما برای مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست