آزمایش‌های قبل از بارداری

آزمایش‌های قبل از بارداری

آزمایش های پیش از بارداری را برای حصول اطمینان از سلامتی و در صورت داشتن بیماری پنهان تشخیص و درمان به موقع آن برای پزشکان اهمیت دارد. همچنین پزشک شما می تواند توصیه هایی را درباره ورزش ، غذا خوردن و شیوه زندگی به شما ارائه دهد. برخی از مطالعات نشان می دهند که مراقبت پیش از بارداری می تواند شانس شما را برای باردار شدن افزایش داده و خطرات سقط یا نقص های تولدی را کاهش دهد.

با مراجعه به پزشک و مشاهده تاریخچه ی کامل پزشکی شما و همسرتان ، مسلما یک چکاپ و آزمایش قبل از بارداری را برای شما درخواست میکند.
آزمایش هایی مانند تست های خونی و پاپ اسمیر را برای اطمینان از عدم وجود هرگونه مشکل پزشکی که در بارداری یا شانس باردار شدن شما تاثیر خواهد گذاشت.
پزشک شما ممکن است آزمایش هایی را برای تشخیص بیماری دیگر هم درخواست کند، مانند :
* سرخجه یا سرخک آلمانی
* آبله مرغان
* ایدز
* هپاتیت B
* هرپس
و سایر بیماری های منتقل شونده از طریق ارتباط جنسی (مانند کلامیدیا ، سیفیلیس و گونوریا)
مشکلات تیروئیدی (با انجام تست TSH)
و سایر بیماری ها مانند توکسوپلاسموزیس ، پاروو ویروس که بیماری پنجم نیز نامیده می شود و سیتومگالو ویروس.

برای ارزیابی باروری آزمایش هایی مانند:
آزمایش‌های پس از مقاربت: نمونه کمی از مایعات دهانه رحم مدت کوتاهی پس از مقاربت طی تخمک گذاری گرفته می شود; پزشک شما هم مایع و هم شرایط اسپرم موجود در آن را بررسی می کند.
آ
نالیز اسپرم: نمونه مایع منی از همسرتان گرفته می شود تا تعداد اسپرم ها و قابلیت حرکت آنها ( اینکه اسپرم ها چقدر فعالند) مشخص شود.
سرانجام، بسته به نژادتان و نسبت فامیلی و یا تاریخچه پزشکی خانواده تان ممکن است پزشک یکسری آزمایش های ژنتیکی را برای موارد زیر توصیه کند:
کم خونی داسی شکل
تالاسمی ( نوعی کم خونی ارثی )

اگر زمان تمدید واکسن هایتان فرا رسیده ، انجام دادن آنها پیش از باردار شدنتان اهمیت دارد. تعداد کمی از واکسن های خاص مانند MMR  (سرخک اوریون سرخجه) ، واریسلا ( ویروسی که باعث آبله مرغان می شود ) و واکسن هپاتیت A ، خطر نقص های تولد را افزایش میدهند. متخصصین توصیه می کنند که حداقل ۲۸ روز پس از دریافت برخی از این واکسن ها صبر کنید و پس از آن اقدام به بارداری کنید.

همه می دانیم که مراقبت های پزشکی و آزمایش های قبل از بارداری برای اطمینان از سلامت مادر و جنین خیلی اهمیت دارد. ولی امروزه بسیاری از متخصصین توصیه می کنند که زنان پیش از باردار شدن برای مراقبت قبل از بارداری با یک متخصص زنان و زایمان ملاقات داشته باشند و یا به مرکز بهداشتی نزدیک محل زندگی جهت پر کردن فرم پیش از بارداری مراجعه کنند

4.9/5 - (7 امتیاز)
برچسب ها : , , ,

پیشنهاد ما برای مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست