انواع قرص بارداری

انواع قرص بارداری

بارداری و تولد فرزند می تواند از لذت هایی باشد که یک خانم می تواند در طول زندگی خود آن را تجربه کند و آن را بچشد، بارداری در بسیاری از فرهنگ ها ارزش بالایی دارد و بسیاری از افراد آرزوی داشتن فرزندی از گوشت و خون خود را دارند. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که تمام تلاش خود را برای بچه دار شدن کرده اید اما با شکست مواجه شده اید بهتر است این مقاله را از دست ندهید. ما در آئین مادری در صدد هستیم اطلاعات و توضیحاتی کاربردی قبل از بارداری مانند مطلب ” انواع قرص بارداری”  در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

اطلاعاتی در خصوص بارداری

اگر زوجی در طول یک سال با انجام روابط زناشویی و بدون استفاده از هیچ گونه روش پیشگیری باردار نشود امکان ناباروری آن وجود دارد و بهتراست به دنبال درمان باشند.

برای آن که بارداری با موفقیت بیشتری انجام گیرد بهتر است از روش های درمانی که بازدهی بیشتر و عوارض کمتری دارند استفاده نمایند.

جهت درمان ناباروری روش های مختلفی توسط پزشک به شما پیشنهاد می شود که یکی از این روش ها استفاده از قرص هایی است که می تواند شانس باروری شما را افزایش دهد. از قدیمی ترین داروهایی که جهت تحریک نخمک گذاری پزشک معالج برای شما تجویز می کند  کلومیفن سیترات است البته داروهای دیگری نیز برای باروری وجود دارد که ما در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم و اطلاعاتی را در ارتباط با ان ها در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم.

داروهای باروری موجب افزایش هورمون های خاصی در بدن می شوند و به آزادسازی یک یا چند تخمک در طول ماه کمک می کند  اگر شما هم پریودی نامنظمی دارید این  داروها به شما کمک می کنند که چرخه قاعدگی منظمی را داشته باشید همچنین از این نوع  قرص ها  برای  درمان مشکل باروری با کمک IVF  نیز استفاده می شود زیرا با آزاد سازی تخمک ها شانس موفقیت شما را چند برابر می کند.

لازم به ذکر است که از انواع قرص برای بارداری جهت درمان ناباروری استفاده می کنند اما برخی از آن ها برای فرد مشکلات بسیاری را از قبیل سندروم تخمدان و یا چند قلو زایی به وجود می آورد بناربراین بهتر است قبل از مصرف هر گونه دارو جهت بارداری با پزشک معالج خود مشورت کنید هرچند با انجام معاینه و سونوگرافی از بروز این مشکلات می توانید جلوگیری کنید.

انواع قرص بارداری

از رایج ترین داروهای جهت تحریک تخمک گذاری می توان به موارد زیر اشاره کرد هر چند که داروهای نامبرده به میزان تخمک گذاری و مشکل باروری شما بستگی دارد و آیا قرص انتخابی برای شما مناسب است یا خیر؟

  • کلومیفن سیترات
  • هیدروکلراید متفورمین
  • گنادوتروپین
  • گونیست های دوپامین

 

کلومیفن سیترات

شما با کمک این قرص می توانید هورمون های استروژن که شامل هورمون محرک فولیکول و هورمون لوتنزینگ در مغز را از بین ببرد این هورمون ها منجر می شوند با انتقال تخمک به داخل لوله رحم و ترکیب با اسپرم شانس باروری شما افزایش پیدا کند.

نحوه مصرف این قرص به این گونه است که شما باید این قرص را در روزهای اول پریودی  استفاده کنید که مدت مصرف آن با توجه به تشخیص پزشک متغیر بین  5 روز تا 6 ماه است.

متفورمین هیدروکلرید

این قرص بدن را نست به هورمون های آنسولین حساس تر می کند و برای افرادی که دیابت دارند بیشتر تجویز می شود هر چند این قرص می تواند عوارض چون سندروم تخمدان پلی کیستیک دارد اما برای خانم های چاق که سطح انسولین نامناسبی دارند می تواند گزینه خوبی باشد و تعادل بسیار خوبی در سطح تستوسترون و استروژن برقرار می کند.

گنادوتروپین

این قرص با تحریک تخمدان به تولید تخمک کمک می کند و برای خانم هایی که به pcos هستند و یا بانوانی که تخت درمان بارداری با روش ivf هستند مناسب است. این دارو با نام های دیگری چون  مریونال و منوپار،  بمفولا، فوستیمون، گونال اف، پرگووریس، پورگون، چوراگون، اویترل و پرگنیل به فروش می رسد.

گونیست های دوپامین

بروموکریپتین و کابرگولین هر دو گونیست های دوپامین هستند که جهت اصلاح عدم تعادل هورمونی ناشی از سطوح بالای پرولاکتین، برای خانم هایی که قصد بارواری دارند تجویز می شود.

لازم به ذکر است که پرولاکتین بالا مانع تولید استروژن می شود و از آزاد سازی تخمک ها جلوگیری می کند. شما می توانید این قرص را با نام های دیگری چون بروموکریپتین، پارلودل و دوستینکس در داروخانه ها تهیه نمایید.

هر چند برای آن که شانس بارداری شما افزایش پیدا کند باید به نکات دیگری که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم توجه داشته باشید.

سیکل قاعدگی

اطلاعات کاملی در ارتباط با سیکل قاعدگی خود داشته باشید این اطلاعات به شما کمک می کند که مرحله تخمک گذاری خود را به طور دقیق تر حدس بزنید، برای آن که شانس باروری شما افزایش پیدا کند بهتر است که در این دوره مقاربت داشته باشید.

در هر فرد نشانه های تخمک گذاری بعد از پایان دوره پریودی نمایان می شود که علائم مختلفی دارد برای نمونه ترشحات واژن در این بازه زمانی حالتی لغزنده تر و شفاف تر از هر زمان دیگری دارد و دمای بدن شما در مقایسه با دیگر روزها افزایش پیدا می کند از دیگر نشانه های تخمک گذاری می توان به دردهای ناگهانی در یک قسمت از شکم اشاره کرد این درد مشابه با دردهای پریودی است که امکان دارد از فردی به فرد دیگر متفاوت تر باشد.

استرس را از خود دور کنید

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که ماه ها است انتظار بارداری خود را دارید اما این اتفاق برای شما نیفتاده است نگران نباشید و استرس را از خود دور کنید زیرا استرس می تواند شما را از هدفتان دور کند و بارداری شما را بیش از پیش به تاخیر بیندازد.

سخن پایانی

افرادی که با روش های طبیعی امکان بارداری ندارند برای حل این مشکل می توانند از روش هایی که شانس بارداری آن ها را افزایش می دهد کمک بگیرند که یکی از ساده ترین راه ها استفاده از  انواع دارو بارداری است  که پزشک معالج با توجه به نیاز شما آن را تجویز می کند.

 

5/5 - (4 امتیاز)
برچسب ها : , , , , ,

پیشنهاد ما برای مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست