معرفی درمانهای جایگزین بوتاکس

معرفی درمانهای جایگزین بوتاکس

بوتاکس شناخته شده ترین ماده تزریقی در جوانسازی پوست و رفع چین و چروک های پوست است و از آنجا که نتایج تزریق بوتاکس ثابت شده است ، به مدت چندین دهه در صنعت زیبایی در حال استفاده می باشد. اگرچه بسیاری از افراد از تزریق بوتاکس راضی هستند اما ممکنست این درمان مناسب همه افراد نباشد یا اینکه برخی از تزریق می ترسند و یا برخی دیگر به بوتاکس مقاوم هستند و یا حتی بعضی از افراد از شنیدن نام بوتاکس که نوعی سم است هراس دارند. ازین رو به دنبال روشهای ایمن بعنوان جایگزین برای بوتاکس می باشند.

تزریق بوتاکس

در تعریف بوتاکس باید گفت که روشی برای جوانسازی پوست است که باعث از بین رفتن چین و چروک می شود و برای این منظور از سم بوتولینوم در دوز بسیار پایین به جهت از کار انداختن عضله عامل چروک استفاده می شود و با حرکت نکردن ماهیچه های ناحیه تزریق و عدم انقباض آنها دیگر چین و چروکی بر روی پوست باقی نمی ماند. عموما تزریق بوتاکس برای چین و چروک پویا در قسمت بالای صورت یعنی پیشانی و دور چشم مناسب است.

تزریق بوتاکس پس از 20 سالگی به جهت کاهش تولید کلاژن پروتئین عامل استحکام پوست قابل تزریق است و محبوب ترین ناحیه تزریق بوتاکس پیشانی ، خط اخم بین دو ابرو ، خطوط پنجه کلاغی می باشد. ناگفته نماند که نتایج تزریق بوتاکس ماندگاری 3 تا 4 ماهه دارد و پس از آن نیاز به تزریق مجدد می باشد. لازم به ذکر است که در صورتی تزریق بوتاکس دارای نتایج مطلوب و بدون عوارض جانبی خواهد بود که در بهترین کلینیک زیبایی در رشت توسط بهترین پزشک با بهترین برند بوتاکس انجام گیرد.

در ادامه به روشهای جایگزین بوتاکس می پردازیم :

تزریق ژل

تزریق ژل که جزو دسته فیلر به معنای پر کننده می باشد ، با بوتاکس متفاوت است چرا که با تزریق بوتاکس سم بوتولینوم وارد عضله مدنظر شده و آن را از کار می اندازد تا دیگر چین و چروکی ایجاد نشود و البته بدین صورت ماهیچه های ناحیه تحت درمان قابل حرمت نخواهند بود تا اینکه اثر سم بوتاکس از بین برود. در مقابل تزریق ژل چین و چروک ها و خطوط ثابت را که در اثر کاهش خاصیت کشسانی پوست ظاهر شده اند پر و صاف می کند و بیشتر از آن به دلیل حجم دهندگی بافت شناخته شده است و بطور موثر چین و چروک را درمان می کنند.

اگرچه تزریق ژل و بوتاکس کارایی متفاوتی دارند اما تزریق ژل می تواند جایگزین مناسب تزریق بوتاکس باشد خصوصا در درمان چین و چروک نواحی گونه و یا چانه تزریق ژل راهکاری عالی است. البته تزریق ژل نیز موقت بوده و بنا به برند ژل ، ناحیه تزریق ، شرایط نگهداری و … ماندگاری آنها بین ۶ ماه تا 18 ماه متغیر است.

آر اف تراپی :

سفت کردن پوست با روش آر اف تراپی که در آن از امواج رادیویی استفاده می شود ، درمان زیبایی و جوانسازی پوست غیر جراحی است که به تحریک تولید کلاژن کمک می کند تا پوست شل و افتاده ، خاصیت کشسانی و استحکام خود را باز یابد و سفت شود. آراف تراپی را می توان به عنوان درمان جایگزین بوتاکس معرفی کرد که بطور موثر خطوط و چین و چروک ظریف را در اطراف پیشانی ، چشم ها و خط فک کاهش می دهد و با توجه به اینکه از امواج بی خطر رادیویی برای این کار استفاده می کند ، لذا ایمن و راحت بوده و برای انواع پوست مناسب می باشد. شایسته است بدانید که نتایج آر اف تراپی تدریجی بوده و بدین منظور باید در حدود 8 جلسه هفتگی این روش انجام گیرد تا بهبودی مد نظر با اثرات طولانی مدت کسب شود.

لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی روشی روشی کم تهاجمی برای رفع مشکلات پوستی بکار می رود و در درمان آکنه ، هایپرپیگمانتاسیون و کاهش علائم پیری نظیر چین و چروک سطحی موثر است. در این روش که می توان به عنوان جایگزین بوتاکس معرفی کرد ، از مواد شیمیایی برای لایه برداری سطحی پوست کمک گرفته می شود که بسته به غلظت اسیدهای شیمیایی ، لایه برداری سطحی ، متوسط و عمقی انجام می شود. لذا با توجه به تخصصی بودن این روش باید حتما در بهترین کلینیک زیبایی در رشت و توسط بهترین و با تجربه ترین کارشناس زیبایی دارای مدارک رسمی و زیر نظر پزشک انجام گیرد تا عوارضی در پی نداشته باشد.

آر اف فرکشنال با میکرونیدلینگ

آر اف میکرونیدلینگ روشی درمانی برای جوانسازی پوست است که درآن از امواج رادیویی ، نور درمانی LED و روش میکرونیلدینگ استفاده می شود و می تواند در رفع خطوط ریز و چین و چروک سطحی ، سفت کردن پوست و از بین بردن لکه های پوستی و اسکار آکنه و زخم موثر باشد ، ازین رو در دسته درمانهای جایگزین بوتاکس قرار می گیرد. در این روش نیز پوست با لایه برداری سطحی به تشویق تولید کلاژن و الاستین جدید تشویق می شود و درمانی عالی برای رفع چین و چروک صورت می باشد.

لایه برداری با لیزر

لایه برداری با لیزر شامل ارسال نور شدید و متمرکز لیزر به لایه های عمقی پوست است که سبب تولید کلاژن بیشتر در پوست شده تا پوست صورت شفاف تر و صاف تر شود. این نوع لایه برداری نیز لایه سطحی پوست را بر می دارد اما نسبت به سایر روشهای لایه برداری تهاجمی تر بوده اما نتایج ماندگارتری دارد و باید توسط پزشک متخصص و متبحر انجام گیرد تا عوارض جانبی ایجاد نکند. بدین ترتیب با انجام لایه برداری با لیزر می توان به کاهش چین و چروک های پوست دست یافت که بعنوان یک جایگزین بوتاکس معرفی می شود. اگرچه مانند سایر لایه برداری های پوست در درمان لکه های پوستی و اسکار آکنه و تغییر رنگ پوست هم مناسب می باشد.

پچ صورت

پچ صورت بصورت تکه های چسبناک و دارای ترکیباتی هستند که باعث صاف کردن چین و چروک شده و جایگزین بوتاکس می باشند ، بدین ترتیب با قرار گرفتن پچ بر روی چین و چروک بطور موقت عضلات منجمد شده یعنی دقیقا کاری که بوتاکس انجام می دهد. پچ صورت روشی بدون درد و ارزان تر از روشهای دیگر است و به دلیل غیر تهاجمی بودن ، عوارض جانبی خاص نداشته و نیازی به دوره نقاهت و استراحت ندارد. بدین منظور برای کاهش چین و چروک سطحی باید از پچ صورت به مدت 30 شب پشت سر هم و سپس سه شب در هفته استفاده کنید تا نتایج ایده آل داشته باشد. بسیاری از مراجعین از پچ صورت بعنوان جایگزین بوتاکس بسیار راضی بوده اند.

محصولات مراقبت از پوست

امروزه با پیشرفت علوم و فناوری انواع کرم ها و سرم های صورت به بازار آمده اند که دارای قدرت ضد پیری و کاهش چین و چروک پوست هستند. تنها شما باید بدانید که در محصولی که می خرید باید دارای چه ترکیباتی باشد که از آن جمله ویتامین سی ، رتینوئید ، نیاسینامید ، آلفا هیدروکسی اسیدها ، آنتی اکسیدان ، اسید هیالورونیک و … را می توان نام برد. بعنوان مثال رتینوئیدها ( ریتنول ، رتینالدئید ، رتینیل پالمیتات ) شامل مواد شیمیایی حاوی ویتامین A هستند که باعث از بین رفتن چین و چروک های سطحی پوست در طی مرور زمان می شوند و به صورت OTC در داروخانه ها یافت می شود.

4.9/5 - (7 امتیاز)

پیشنهاد ما برای مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست