ویژگی های تخت کنار مادر

تخت کنار مادر چیست و چه کارآیی دارد؟ با به دنیا آمدن فرزندتان، تهیه کردن یکی از آن‌ها ضروری است یا خیر؟ بی‌شک خواب بچه‌های نوباوه شما یکی از مسائل بسیار حائز اهمیت است و شما هم به‌عنوان یک مادر به دنبال فراهم کردن خوابی راحت و آسوده برای خود و کودکتان هستید. در هنگام خواب، لازم است نوزاد، کاملا احساس راحتی داشته باشد و در عین حال کاملا در دسترس و نزدیک مادر باشد تا در هر تایمی بتوان به او رسیدگی کرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی های تخت کنار مادر، فراهم کردن امنیت کافی برای نوزاد است و برای این مورد لازم است که استانداردهای صحیح در ساخت آن رعایت شده باشد. خوب است به این نکته هم اشاره کنیم که آن‌چه از یک تخت خواب نوزاد با ایمنی کامل را انتظار دارید، در تخت کنار مادر سیسمونی مریم، پیدا خواهید کرد.

برند

با تهیه هر برندی از محصول تخت کنار مادر می‎‌توانید با آرامش بیشتری به خواسته‌های نوزاد برسید. اما خوب است تختی را تهیه کنید که از لحاظ ایمنی و کارآیی، از آن مطمئن باشید. برندهای خوبی که تخت‌های بسیار با کیفیتی ارائه می‌دهند، شامل برندهای جویی، چلیکا، چیپولینو، فیکشن، کیکابو و غیره است که می‌توانید آن‌ها را از سیسمونی مریم تهیه کنید.

 

طرح و مدل

طرح و مدل‌های گوناگونی از محصول تخت کنار مادر را می‌بینید که هر کدام کارآیی و امکانات مختلفی از یکدیگر دارند. اما مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید تخت کنار مادر باید زیر نظر داشت عبارتنداز:

  • امکان اتصال محکم به تخت 2 نفره را داشته باشد.
  • تشکی با قابلیت تنفس پذیری بالا داشته باشد.
  • قابل شستشو باشد.
  • ارتفاع تخت حتما قابل تنظیم کردن باشد.
  • از امکانات جانبی برخوردار باشد. مانند تخت پارک بازی یا گهواره شدن
  • مدل‌هایی از این تخت‌ها هستند که با داشتن توری مخصوص در بخش بالایی خود، کودک را از گزیده شدن توسط حشرات ایمن می‌کند.

پیشنهاد ما به شما تهیه تخت‌هایی دو کاره است که علاوه‌بر تخت کنار مادر بتوان به عنوان تخت معمولی نیز از آن استفاده کرد. این گونه، برای جدا کردن اتاق خواب کودک پس از گذشت یک سال، دیگر نیاز به تهیه تخت دیگری نخواهید داشت. انواع مختلف مدل‌های تخت کنار مادر مانند، سبدی، کلاسیک، سفری، مدل ساده و هزاران مدل دیگر موجود است.

 

ایمنی

حتما شنیده‌اید که سندرم مرگ ناگهانی نوزاد بر اثر خفگی یکی از شایع‌ترین علل مرگ در میان نوزادان است. این اتفاق اغلب در هنگام شیردهی یا استفاده از بالش نامناسب برای نوزاد اتفاق می‌افتد. بنابراین وظیفه شما به‌عنوان مادر فراهم کردن حداقل شرایط برای خواب مناسب است تا این‌گونه خیال خودتان نیز راحت و از هر گونه حادثه‌ای جلوگیری شود. این تخت‌ها برای نوزادان تازه متولد شده تا 6 ماهگی و حتی یک سالگی کارآیی بسیار بالایی دارد و درست تا زمانی که کودک قادر به چرخیدن و بلند شدن را داشته باشد بهترین گزینه خواهد بود.

توجه به جزئیاتی که می‌تواند خواب کودک را آسوده‌تر کند، بسیار مهم است و مادر باید از ملحفه مناسب و تنفس پذیر استفاده کند تا در صوت خواباندن نوزاد به پشت، مشکلی برایش ایجاد نشود.

همچنین خوب است که تخت کنار مادر به گونه‌ای قرار گیرد که بین تخت و دیوار هم فضای خالی زیادی باقی نماند و رفت و آمد زیادی هم در آن محوطه صورت نگیرد.

تخت جدا اما نزدیک بودن کامل نوزاد و مادر، کودک را از انواع خطرات شایع و ناگهانی در امان نگه می‌دارد. همچنین تخت مخصوص نوزادان باید از مواد اولیه کاملا با کیفیت تولید شده باشد تا ایمنی نوزاد را از همه جهات فراهم کند.

تنظیم ارتفاع

با توجه به اهمیت این محصول برای مادر و نوزاد، باید طبق استانداردهای جهانی، دست به تولید آن زده شود. همچنین لازم است که تخت کنار مادر ایمنی کاملی را در صورت تکان خوردن کودک هنگام خواب فراهم کند. ارتفاع محافظ تخت کنار مادر باید حداقل 120 میلی متر باشد. همچنین ارتفاع تخت کنار مادر باید از تخت اصلی کمی پایین‌تر نصب شود و مادر اشراف کامل به بچه داشته باشد.

 

نوع اتصال به تخت مادر چگونه انجام گیرد؟

کاربرد و نحوه اتصال تخت کنار مادر چگونه است؟ این مدل از تخت‌های نوزاد، به راحتی به یک سمت تخت مادر متصل می‌شود. نحوه اتصال آن به‌گونه ای است که به آسانی با نرده‌های متحرک و یا زیپ، به تخت متصل و یا از آن جدا می‌شود. در این حالت ایده آل، نوزاد در نزدیک‌ترین فاصله به شما خوابیده است.

با توجه به اینکه مادر پس از تولد فرزند خود و در هفته‌های اول، به آسانی قادر به نشستن و راه رفتن نیست نیاز به وسیله کاربردی برای رسیدگی به نوزاد دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت تخت کنار مادر این است که یک طرف آن باز بوده و مادر می‌تواند هر لحظه نوزاد خود را بررسی کند و از وضعیت و راحتی او مطمئن گردد.

قابلیت شستشو

از آنجایی که در لیست خرید سیسمونی تخت کنار مادر جایگاه ویژه ای دارد، جنس‌های مختلف انواع تخت کنار مادر مانند حصیری، چوبی، پارچه‌ای و غیره موجود است. که بهتر از قبل از خرید از قابل شستشو بودن این تخت‌ها مطمئن شوید. زیرا به احتمال زیاد پس از مدتی نیاز به تمیز کردن تخت خواهید داشت. علاوه‌براین، تخت نوزاد حتما باید دارای تشک ضد آب باشد.

تنوع رنگی

امروزه در تهیه هر محصولی هزاران طرح و رنگ متنفاوت از آن را می‌بینید که تخت کنار مادر از این قاعده مستثنی نیست و انواع طرح و رنگ ساده، فانتزی، عروسکی را خواهید دید که با توجه به سلیقه خودتان می‌توان بهترین و مناسب‌ترین رنگ را برای اتاق خود انتخاب کنید.

 

مزیت‌های تخت کنار مادر چیست؟

  • اصلی‌ترین مزیت تخت کنار مادر این است که دیگر لازم نیست پدر و مادر، تخت خود را با کودک شریک شوند و دچار کمبود فضای خواب شوند.
  • این تخت، جدا شدن اتاق خواب در چهارماهگی یا بیشتر را بسیار آسان خواهد کرد. زیرا نوزاد از ابتدا در فضای جداگانه خوابیده است.
  • این تخت با کارآیی بی‌نظیر خود از وابسته شدن بیش از اندازه کودک به آغوش مادر جلوگیری می‌کند.
  • تخت مشترک بین مادر، پدر و کودک دارای خطراتی است که ممکن است برای کودک خطرناک باشد و تخت کنار مادر می‌تواند این خطرات را به طور کامل از بین ببرد. تحقیقات نشان می‌دهد نوزادانی که در تخت مشترکی با پدر و مادر می‌خوابند، 5 برابر بیشتر از سایر نوزادان در معرض خطر مرگ سندروم ساید قرار دارند.
  • داشتن قابلیت آنتی رفلکس با ایجاد مقداری شیب از دیگر ویژگی‌های این تخت است.
  • برخی از این تخت‌ها جمع شده و می‌توان به عنوان یک گهواره مسافرتی از آن استفاده کرد.
  • با داشتن تخت کنار مادر، والدین نیز خوابی بسیار راحت‌تر خواهند داشت و کمتر از خواب بیدار می‌شوند.
  • شیردهی مادران با این تخت آسان و سریع تر بوده، و نزدیکی مادر و کودک این امکان را می‌دهد که قبل از اینکه کودک بر اثر گرسنگی کاملا از خواب بیدار شود مادر می‌تواند به او رسیدگی کند.

سخن پایانی

همانطور که می‌دانید نوزاد تا سن 6 ماهگی به طور مداوم نیاز به رسیدگی‌هایی مانند شیر دادن و همچنین تعویض پوشک دارد که بسیاری از والدین ترجیح می‌دهند نوزاد را در کنار خود بخوابانند و این گونه احساس می‌کنند، بهتر می‌توانند به فرزند خود رسیدگی کنند و کودک از انواع خطرات نیز در امان است و البته تصمیم نهایی با خودتان است. اما خوب است در این مورد با یک مشاور نیز مشورت کنید تا از صحت فواید تخت کنار مادر برای نوزاد مطمئن شوید. سیسمونی مریم بهترین خدمات نوزاد را در تمام زمینه‌‌ها به شما ارائه می‌دهد و می‌توانید با خیال راحت به خرید لوازم کودک اقدام کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

پیشنهاد ما برای مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست