مهیج‌ترین بازی بچه‌ها در پارک

مهیج‌ترین بازی بچه‌ها در پارک

بازی در پارک یکی از سرگرمی‌های دوران کودکی است که برای رشد فیزیکی، ذهنی، اجتماعی و عاطفی کودکان بسیار حائز اهمیت می‌باشد. با این حال، در جامعه پرمشغله امروزی با وجود این که کودکان مشغول به مدرسه، تکالیف، و فعالیت‌های فوق‌درسی هستند اما لازم است زمانی را نیز برا بازی کردن با هم سن و سال‌های خود سپری کنند. از طرفی دوری از دغدغه‌های روزمره و رفتن به پارک، فضای خانواده را شاد و صمیمی نگه می‌دارد. هوای تازه، فعالیت بدنی و بودن در کنارهم برای سلامت کل جوامع مفید است. همچنین بازی‌های گروهی به کودکان کمک می‌کند تا مهارت‌های اجتماعی مهم، مهارت‌های حل مسئله و غیره را توسعه دهند. در ادامه به معرفی مهیج‌ترین بازی بچه‌ها در پارک می‌پردازیم.

معرفی ۵ مورد از بازی‌های سرگرم کننده گروهی کودکان

مجموعه‌ای از بازی‌های سرگرم کننده گروهی برای کودکان وجود دارد که هر یک از این بازی‌ها باید به تناسب سن کودکان انتخاب شوند. در پارک‌ها علاوه بر بازی‌هایی که با استفاده از وسایل پارکی از جمله تاب و سرسره می‌توان انجام داد، طراحی بازی‌های گروهی نیز برای کودکان بسیار جذاب و لذت بخش خواهد بود. در این ادامه ۵ مورد از مهیج‌ترین و متداول‌ترین بازی‌های گروهی کودکان در پارک را بررسی می‌کنیم:

  1. قایم موشک

قایم موشک یک بازی سرگرم کننده برای بازی در پارک است. شما می‌توانید این بازی ساده را تقریباً در هر مکان و در هر زمان انجام دهید زیرا نیازی به آموزش یا تجهیزات بازی ندارد. برای افزودن تنوع و هیجان به این بازی کلاسیک دوران کودکی، می‌توانید بازی قایم موشک را به سبک گوسفند و گرگ بازی کنید.

گوسفند و گرگ یک تنوع خارق العاده در بازی قایم موشک است که برای بچه‌های سنین پایین‌تر جذب می‌باشد. یک نفر برای بازی در نقش گرگ و پنهان شدن در حالی که همه گوسفندان چشمان خود را بسته‌اند انتخاب می‌شود. وقتی کار تمام شد، گرگ زوزه می‌کشد و گوسفندها باید چشمان خود را باز کنند. اگر یکی از گوسفندان گرگ را ببیند، می‌تواند سر و صدا کند تا دیگران را مطلع کند. بدون برچسب زدن توسط گرگ، همه گوسفندان باید به یک محل از پیش تعیین شده برسند. در دور بعدی بازی، اگر گوسفندی شناسایی شود، باید نقش گرگ را در بازی بپزیرد.

2 . بدمینتون

بدمینتون یک بازی لذت بخش برای بازی در پارک است. هر بازیکن از یک راکت برای ضربه زدن به شاتل بدمینتون استفاده می‌کند. اگر شاتل در سمت دیگر به زمین برخورد کند، تیم دیگر یک امتیاز دریافت می‌کند. تیمی که ابتدا ۲۱ امتیاز کسب کند برنده می‌شود.

بدمینتون را می‌توان به صورت یک نفره، دو نفره یا تیمی انجام داد، با قوانینی که برای گروه‌های سنی و مهارت‌های مختلف تنظیم شده است. بهتر است بازی را در روزی انجام دهید که باد زیاد نباشد، زیرا توپ این بازی با استفاده از پر طراحی شده و به راحتی توسط باد جابجا می‌شود.

3 . طناب کشی

طناب کشی یک فعالیت پارکی قدیمی است که برای گروه‌های بزرگی از افراد در هر سنی سرگرم کننده است. یک طناب بلند و یک فضای پهن و چمنی تمام چیزی است که برای این بازی نیاز دارید. یک خط مرکزی روی زمین ایجاد کنید و افراد حاضر را به طور مساوی به دو تیم تقسیم کنید. اگر ترکیبی از سنین مختلف دارید، بچه‌های بزرگتر و قوی‌تر را در قسمت انتهایی طناب بگذارید و بچه‌های کوچکتر را در وسط قرار دهید. هنگامی که بازی شروع می‌شود، همه تا آنجا که می‌توانند طناب را می‌کشند تا تیم حریف را از خط وسط بکشانند. اگر یک تیم بتواند کل تیم حریف را به سمت خود بکشد، برنده می‌شود.

4 . بازی لی لی

اگر پارک مورد نظر شما دارای سطح وسیعی از پیاده رو یا زمین خالی است، می‌توانید با استفاده از گچ، این بازی را روی زمین طراحی کنید. با گچ خود یک الگوی ساده از مربع‌ها روی زمین ایجاد کنید و آن‌ها را از یک تا نه شماره‌گذاری کنید. برای شروع بازی، یک نشانگر کوچک (مانند یک سنگ) را به شکل مربعی پرتاب کنید و از روی آن بپرید، سپس روی اعداد باقیمانده بپرید. دور بچرخید و گام‌هایتان را به اول برگردید، نشانگرتان را در طول مسیر بردارید. نشانگر را به بازیکن بعدی بفرستید، سپس در نوبت بعدی نشانگر را به شماره زیر بیاندازید.

اگر بازیکنی نشانگر را به عدد اشتباهی پرتاب کند یا موقعیت خود را از دست بدهد از دور بازی حذف می‌شود. هدف این است که مسیر را با قرار دادن یک نشانگر روی هر عدد به پایان برسانید. این یک بازی سرگرم کننده برای بازی در پارک با بچه‌ها در تمام سنین است. برای بچه‌های خردسال، می‌توانید شکل و اندازه دوره را تغییر دهید و اعداد، کاراکترها، فرم‌ها و عناصر دیگر را برای کمک به یادگیری در حین بازی در آن بگنجانید.

برای نوجوانان می‌توانید بجای مربع از اشکال مارپیچی و سخت‌تر استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک محدودیت زمانی تنظیم کنید یا از کرونومتر استفاده کنید تا سرعت عمل بازیکنان بیشتر شده و بازی هیجان بیشتری داشته باشد.

5 . بازی چراغ راهنما

در این بازی مهیج که به «چراغ راهنمایی» نیز معروف است، یک نفر به عنوان چراغ راهنمایی انتخاب می‌شود و در یک طرف زمین یا محل بازی می‌ایستد. بقیه گروه از طرف مقابل شروع می‌کنند و در علامت راهنمایی راهنمایی می‌شوند. وقتی چراغ راهنمایی می‌گوید «چراغ سبز»، همه بازیکنان دیگر آزادند تا به سمت مخالف حرکت کنند. وقتی چراغ راهنمایی می‌گوید: «چراغ قرمز!» بازیکنان باید درجای خود ثابت بمانند. برای هیجان بیشتر، چراغ راهنمایی می‌تواند در چراغ قرمز با بازیکنان روبرو شود و در هنگام چراغ سبز از سایر شرکت کنندگان دور شود.

هر بازیکنی که در حین چراغ قرمز در حال حرکت باشد باید به موقعیت شروع بازگردد. اولین بازیکنی که از چراغ راهنمایی در طرف دیگر عبور کند، برنده مسابقه می‌شود و چراغ راهنمایی دور بعدی می‌شود. این بازی برای آموزش به کودکان کوچکتر که چگونه قوانین بازی را دنبال کنند، بسیار عالی است.

سخن پایانی

کودکان با انجام بازی‌های گروهی مهارت‌های فردی و اجتماعی را می‌آموزند، به همین دلیل بازی در پارک، مهد کودک و خانه بازی برای کودکان همواره لازم است. بازی در پارک‌ها و خانه‌های بازی تنها محدود به بازی با وسایل پارکی نیست، بلکه با استفاده از ایده‌های جذاب می‌توان بازی‌های گروهی متفاوتی را برای کودکان طراحی و اجرا کرد. همچنی می‌توانید از ایده‌های فوق برای طراحی بازی‌های گروهی کودکانه استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

پیشنهاد ما برای مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست