فواید ماساژ در بارداری چیست؟ مفید یا خطرناک؟

ماساژ در بارداری مفید است یا مضر؟ این سوالی است که ذهن خانم های باردار  علاقه مند به ماساژ را مشغول کرده است.

ماساژ در بارداری (اگر توسط متخصص انجام شود) نه تنها ضرری ندارد بلکه فواید بسیاری همچون کاهش استرس ، کاهش علائم افسردگی و تسکین درد مفاصل اشاره کرد.

میتوان گفت تولید هورمون اکسی توسین در بدن خانم باردار ، مهم ترین فایده ماساژ  برای آنهاست؛ این هورمون در دوران بارداری و پس از زایمان بسیار مهم است.

به هورمون اکسی توسین ، هورمون نوازش یا عشق هم میگویند ، دلیل این نام گذاری ایجاد عشق و علاقه بین مادر و فرزند پس از زایمان است.

وظیفه ی اکسی توسین ، انقباظ عضلات حین زایمان (که به کاهش درد زایمان کمک میکند) ، کاهش خونریزی زایمان و … میباشد و ماساژ بارداری ، یکی از بهترین راه ها برای ترشح این هورمون است.

ماساژ در بارداری چه خطراتی را به همراه دارد؟

ماساژ  بانوان باردار نیاز به تخصص و مهارت دارد چراکه از تکنیک های به خصوصی استفاده میشود.

نکته ی مهم دیگر این است که برخی بانوان نباید در دوران بارداری ماساژ بگیرند که برای مطمن شدن از این کار باید با پزشک خود مشورت و از او اجازه بگیرید.

یکی از خطرات ماساژ  که جنین را تهدید می کند ، تنفس بوی برخی روغن هاست ، پس بهتر است برای ماساژ  از روغن های بدون بو استفاده شود.

ماساژ در بارداری چه خطراتی را به همراه دارد؟

ماساژ  بارداری با دیگر  انواع ماساژ  متفاوت است؛ نباید  کوچکترین فشاری به بدن وارد شود و دستان ماسور  کاملا  آرام و با مهارت بالا حرکت کند.

قطعا یادگیری اصولی ماساژ  و انجام ماساژ بارداری توسط همسر باعث می شود که خانم باردار  آرامش بیشتری داشته باشد و درد های مرتبط به آن را کاهش میدهد.

بهترین راه آموزش ماساژ برای همسران

به طور کلی روش های زیادی برای دیدن آموزش ماساژ وجود دارد. اگر بخواهیم این روش ها را دسته بندی کنیم با شیوه های زیر رو به رو میشویم.

  1. دیدن ویدیو های آموزشی در آپارات و سرویس های اشتراک ویدیو.
  2. مشاهده کلیپ های آموزش ماساژ در شبکه های اجتماعی.
  3. شرکت در کلاس های معتبر مثل حضور در دوره های برگزار شده توسط آموزشگاه فنی حرفه ای ماساژ کرج ، تهران و یا سایر شهرستان ها.

در ماساژ بارداری ، چه نقاطی را ماساژ دهیم؟

بعد از مشاهده ویدیو ها و یا شرکت در دوره های ماساژ ، به خوبی متوجه میشوید که کدام ناحیه ها را در بارداری ماساژ دهیم و ماساژ کدام  ناحیه ها  خطرناک است به طور مثال ماساژ پا ، ماساژ گردن و ماساژ کمر  از جمله نواحی هستند که می توان در طول دوره ی بارداری ماساژ داده شوند.

هرگز ماساژ عمیق روی شکم انجام نشود ، ماساژ های با فشار زیاد و عمیق ، به طور مثال ماساژ عمیق ساق پا نیز نباید در دوران بارداری انجام شود.

برای ماساژ بارداری ، چه نکاتی را رعایت کنیم؟

برای ماساژ بارداری ، چه نکاتی را رعایت کنیم؟

راحت بودن مهم ترین نکته برای ماساژ بارداری می باشد، برای داشتن احساس راحتی میتوانید از لباس های نازک و گشاد استفاده کنید و هر زمان در طول ماساژ احساس ناراحتی کردید به ماساژ دهنده اطلاع دهید.

بانوانی که دارای علائم تهوع صبحگاهی و … هستند نباید ماساژ بگیرند.

ماساژ بانوان

آیا استفاده از صندلی های ماساژ برای بانوان مفید است؟

خیر ، ماساژی که توسط متخصصین، مثل ماسور های مجموعه ی میس ماساژ انجام میشود با صندلی های ماساژی که در فرودگاه ها یا اماکن دیگر وجود دارد کاملا متفاوت است و بانوان به هیچ عنوان نباید از این دستگاه ها استفاده کنند.

گرفتگی عضلات در بارداری

بیش از نیمی از خانم ها در دوران بارداری دچار اسپاسم عضلانی یا همان گرفتگی عضله می شوند.

این اسپاسم های  عضلانی بیشتر در پاها ، دست ها ، پشت و شکم اتفاق می افتد و ماساژ مخصوص بارداری میتواند به بهبود گرفتگی عضلات کمک زیادی کند.

در کنار ماساژ می توانید از دوش آب گرم ، مدیتیشن ، افزایش هیدراتاسیون و اقداماتی مثل استفاده از کفش مناسب استفاده کنید تا کمتر به این گرفتگی ها دچار شوید.

5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها : , , ,

پیشنهاد ما برای مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست